Bestillingsvilkår

Våre vilkår angående bestilling, betaling, endring, avbestilling, rettigheter, forpliktelser, forbehold og personvern.

Ansvarlig arrangør er Geilolia AS, Solstadvegen 2, 3580 Geilo

Telefon +47 97 97 14 14. Org.nr 894287942MVA.  

Bestillinger gjøres online. Ved bestilling over telefon eller mail direkte til Geilolia AS belastes et administrasjonsgebyr på kr. 200,-.

Generelle vilkår

Disse generelle vilkårene gjelder mellom Geilolia AS og den som inngår avtale med Geilolia AS i henhold til bekreftelsen (leietaker). Avtalen gjelder overnatting og kjøp av andre produkter og tjenester.

Leietaker er den person som har inngått avtale om leie. Og den personen aksepterer å være ansvarlig for alt utstyr og all eiendom tilhørende objektets eier. Leietaker er ansvarlig for all skade forvoldt av noen i hans selskap under leieperioden og aksepterer å erstatte det økonomiske tap utleietaker måtte lide ved aksept av denne leieavtalen. Leietaker er ansvarlig for at opplysninger i avtalen samsvarer med bestillingen.

Innsjekk er tidligst kl. 16.00 og utsjekk er senest kl. 11.00, med mindre annet er avtalt direkte med Geilolia AS.

  

Aldersgrense 23 år

Vår aldersgrense for innsjekk er 23 år. Yngre gjester kan sjekke inn som en del av en familie. Du må kunne vise frem legitimasjon og betalingskort når du sjekker inn.

Det er et krav om at aldersgrensen er oppfylt for at leietaker skal få tilgang til boenheten. Dersom dette kravet ikke oppfylles refunderes ikke leiebeløpet. 

 

Bestilling, betaling og avbestilling

Det er leietakers ansvar å kontrollere at ankomst- og avreisedato, samt annet som er av betydning for bestillingen er korrekt. 

 

Betaling

Leietaker kan betale trygt og enkelt med kort (VISA, MasterCard, Maestro) ved bestilling eller på tidspunktet som er definert av bestillingen. Leietaker skal ta med seg bekreftelsen ved ankomst. Kontakt oss om du ønsker faktura. Egne betalingsbetingelser gjelder for gruppebestillinger.

 

Avbestilling og endring

Hvilke avbestillingsregler som gjelder for din bestilling, er avhengig av hvilken type booking du har gjennomført. Kontroller hvilke regler som gjelder for din bestilling i reservasjonsbekreftelsen du har mottatt fra oss.

Du kan enkelt gjøre en avbestilling og endringer online via «Min side», kostnadsfritt innenfor avbestillingsfristen.
Ved endring over telefon eller mail direkte til Geilolia AS belastes et administrasjonsgebyr på kr. 50,-.
Vi tar forbehold om kapasitet ved endring av din bestilling.

Normalt er fristen for kostnadsfri avbestilling til 14 dager før ankomst. Ved senere avbestilling enn 14 dager før ankomst må oppholdet betales i sin helhet. Ved tidligere utsjekk blir ikke beløp for utestående netter refundert.

Enkelte priser og tilbud er ikke refunderbare. Dette opplyses tydelig før bestilling og ved kjøp av et slikt tilbud vil gjesten måtte betale hele oppholdet i forbindelse med bestilling og vil ikke få refusjon dersom han/hun ønsker å avbestille.

Ved grupper på 20 personer eller mer kan opphold avbestilles inntil 45 dager før ankomst, og redusere bestilling med inntil 50 % frem til 30 dager før ankomst. 

Alle avbestillinger eller endring i datoer må skje skriftlig til Geilolia AS: post@geilolia.no eller gjøres i online bestillingssystem dersom bestillingen er gjort der.

 

Leietakers forpliktelser

Leietaker plikter å følge ordensregler og bestemmelser som gjelder for boenheten og området.

Leietaker plikter å behandle utleieenheten, inventar og utstyr i tilknytning til enheten på en slik måte at ingen skade og unødvendig slitasje oppstår.

Sluttvask er inkludert i prisen, men det forventes at gjesten rydder etter seg før avreise. Dette innebærer at gjesten vasker av søl på overflater, tar oppvask og fjerner søppel og tomgods fra boenheten. Sengetøy skal tas av og legges i gangen ved avreise. Husk å lukke alle dører og vinduer. Dersom gjesten har etterlatt enheten så skitten/rotete at renholdspersonalet må bruke ekstra tid på å sette den i stand tilkommer et ekstra gebyr på min. kr 1500.

Skader

Leietaker er erstatningspliktig overfor utleier for tap og skade som påføres bygning eller inventar. Leietaker plikter å betale utleier for ekstrakostnader som skylder leietakers og medfølgende personers atferd.

Om Hyttenøkkel blir mistet/går tapt vil det bli fakturert 500,- for erstatning.

Ordensregler 

Mellom klokken 23.00 og 07.00 plikter leietaker å ta hensyn og holde et lavt støynivå av hensyn til andre gjester. Er det støy og bråk som er til sjenanse for øvrige gjester vil dette bli påtalt. Tas påtalen ikke til følge, vil umiddelbar utkastelse bli foretatt. Ved slike situasjoner refunderes ikke leiebeløpet. Dersom vaktselskap må rykke ut på grunn av bråk vil dette bli fakturert leietaker.

Overtredelse av bestemmelsene om røykeforbud medfører en renholdsavgift fra NOK 6000.

Husdyr

Husdyr kan, mot et lite tillegg i pris, medbringes på noen av våre enheter. Ønsker du å medbringe husdyr, si i fra ved bestilling, slik at du får en boenhet hvor man kan ha med husdyr.

 

Endringer og leietakers rettigheter

Geilolia AS har rett til å endre vilkårene for boenhet dersom leietaker kan tilbys likeverdige tjenester. 

 

Klager

Eventuelle reklamasjoner under oppholdet skal fremsettes til Geilolia AS umiddelbart, senest kl. 11.00 dagen etter ankomst eller så snart som mulig etter at noe oppstår.

Dersom leietaker ved ankomst eller når det måtte oppstå, unnlater å meddele Geilolia AS om mangler eller annet som ikke er i overensstemmelse med det bestilte produkt taper han retten til reklamasjon. Feil som først blir innberettet ved avreise eller senere, vil ikke bli kompensert økonomisk. 

 

Forbehold

Geilolia AS og våre underleverandører står ikke ansvarlig for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor vår kontroll. Vi tar forbehold om feil og endringer i våre prislister, beskrivelse av tjenester og tekniske forhold.

 

Force Majeure

Partene kan tre ut av denne avtale dersom eiendommen ikke kan benyttes på grunn av krigshandlinger, naturkatastrofer, lengre avbrudd på vann- eller el – tilførsel og lignende hendelser som verken utleietaker eller leietaker kunne forutse eller påvirke.  

 

Forsikring

Vi anbefaler alle våre kunder selv å sørge for gode forsikringsavtaler før reisen, i tilfelle sykdom, tap eller skade på reisegods, ulykke, ansvar og lignende. 


Personvern

Ved registrering av personopplysninger samtykker leietaker til at Geilolia AS benytter personopplysningene for å gjennomføre Geilolia AS’s forpliktelser overfor leietaker. Kundedata deles ikke med en tredjepart. Kundedata oppbevares i henhold til norsk lov.

Her finner du vår personvernerklæring: https://geilolia.no/informasjon/personvern/